Søvnskolen i medierne

Herunder finder du eksempler på interviews og artikler om værdien af søvn, som jeg har bidraget til.

For pressehenvendelser kan jeg kontaktes på info@soevnskolen.dk eller mobil 51 27 87 30

Udvalgt pressemateriale

Vækkeur, der ringer

Er det ok at snooze? - 1

På vej hjem fra et foredrag i Nordjylland blev jeg ringet op af TV2 News & co. og bedt om min holdning til en ny undersøgelse om det at snooze. Så bilen blev kastet ind på nærmeste rasteplads og vi facetimede sammen til paneldebatten. Det kræver abonnement at se indholdet (News & Co. d. 25.10, sidste indlæg)

TV2 News

Interview med Mikael Kamber

3 gode tips til din søvn

Efter et foredrag på TV2 News blev jeg interviewet af Mikael Kamber til hans side om '3 gode ting' - her i forhold til 3 gode ting, man kan gøre i forhold til sin søvn.

Mikael Kamber

Glad mand på arbejde

Søvnmangel kan påvirke din arbejdsindsats

En artikel om sammenhængen mellem søvn og produktivitet - og hvordan man som virksomhed med fordel kan sætte fokus på søvn. Det kræver abonnement at læse artiklen.

Vigeur

Vækkeur, der ringer

Er det ok at snooze? - 2

Her er det Kr. Dagblad, der gerne vil høre min mening om samme emne - nemlig at et svensk forskerhold har fundet ud af, at man præsterer en smule bedre, hvis man får mulighed for at snooze, fremfor at man står op ved første ringetone. Det kræver abonnement at se indholdet.

Kristeligt Dagblad

Sovende mand

All round om søvn

I forbindelse med et foredrag for PROSA blev jeg interviewet til deres fagblad. Her kan du læse om, hvorfor vi har brug for at sove, de forskellige søvnfaser og betydningen af kronisk søvnmangel.

Prosabladet

GF forsikring video om træthedskørsel

Derfor er træthed farlig, når du kører bil

En kampagnefilm omkring træthedskørsel. Vi har længe været opdraget til at undgå spirituskørsel - men hvad med træthed? Efter 24 timers vågenhed er vores koncentration og reaktionstid den samme, som når vi er påvirkede med 1 promille alkohol. Dvs. træthed er en lige så stor risikofaktor som alkohol i trafikken. Videoen ligger på Facebook.

GF forsikring

2 drenge med mobiltelefoner

Skal unge have lov til at møde senere i skole?

Unge har en forskudt døgnrytme, som betyder at de bliver trætte senere om aftenen og vågner senere om morgenen. Skal den biologiske rytme afspille sig i de unges mødetider? Ja, det mener jeg helt bestemt - og det samme siger forskningen.

Berlingske Tidende

Træt kvinde sover med hovedet på bord

Om hvordan jeg selv kom om på den anden side af dårlig søvn

Om min søvn i 20'erne, om mine uddannelser inden for beroligelse og søvn - og de redskaber, jeg bruger i dag til at hjælpe andre mennesker tilbage til en god søvn.

Berlingske Tidende

Blomster

Derfor ødelægger sommertid din søvn

Overgangen mellem vintertid og sommertid har overraskende stor betydning for vores trivsel. Tabet af bare en times søvn viser med al tydelighed, hvor vigtigt det er at vi får nok søvn.

Akademikerbladet

Seng

Har sengens pris betydning for din søvn?

Det primære fokus i denne artikel er seng og soveværelse ud fra design, bæredygtighed og funktion. Men jeg får lidt spalteplads omkring sengens primære funktion, nemlig søvn. Og svaret er selvfølgelig nej, en dyr seng giver ikke automatisk en bedre søvn. Artiklen er gratis, men kræver at du opretter en profil.

Politiken

Deltagere på søvnkursus

Søvnen har fået en rennæsance

Efter at det i mange år var smart at sove få timer i døgnet, forstår vi mere og mere hvor vigtig vores søvn er. Artiklen er fra dengang, jeg stadigvæk havde små hold til søvnkursus hjemme i min kolonihave:)

Kristeligt Dagblad

Medarbejdernes søvn

Søvn på arbejdspladsen?

Hvad betyder søvn for vores trivsel, sundhed og produktivitet? Og er det noget, man som virksomhed kan eller skal beskæftige sig med? En kort podcast.

Reciprok Kommunikation

Har du spørgsmål?

Kontakt mig for yderligere uddybning af værdien af søvn eller hvis du ønsker et interview om et aktuelt emne indenfor søvn