Fald i søvn med mikro-bevægelser

Jeg afholder 1-2 offentlige 2-timers kurser i mikro-bevægelser hver måned. Du kan se tiderne nederst på siden eller på Søvnskolens facebook side.

Mikro-bevægelser består i små, gentagne bevægelser, som effektivt går ind og dæmper mental og fysisk uro. Bevægelserne er udviklet til at falde i søvn med, men de er gode i alle sammenhænge, hvor tankerne kører i ring og man har brug for at kunne finde ‘bekymringsknappen’ og slukke for den. I undervisningen bliver du guidet igennem en siddende og 3-4 liggende øvelser.

Stress

Søvnbesvær skyldes i de fleste tilfælde stress og mental overaktivitet. Stress kan have mange årsager: et presset arbejdsliv, et højt aktivitetsniveau dagen igennem, tiden med småbørn, skilsmisse, økonomiske problemer, sygdom.

Hvis du har svært ved at finde ro og falde i søvn, kan det skyldes nuværende stress, men også stress, der ligger mange år tilbage. Selvom din hverdag har stabiliseret sig, kan stressen godt have bidt sig fast som et let forhøjet alarmberedskab, som du så mærker i form af tilbagevendende eller vedvarende søvnproblemre.

Ro

Mikro-bevægelser er en måde at dæmpe kroppens alarmberedskab på og få tankerne til at falde til ro. Og ikke bare tankerne – men også musklernes spændingsniveau. Rigtig mange spændinger og smerter kan hænge sammen med kroppens alarmberedskab: ondt i ryggen, nakken og skuldrene, smerter i lænden, hovedpine, spændinger i brystkassen mm. Når man lærer at arbejde med mikro-bevægelser, kan man mærke hvordan kroppens spændinger falder til ro og smerter slipper, sideløbende med at den mentale ro indfinder sig.

Praktisk

Sidste kursus i mikro-bevægelser bliver d. 3.6 kl. 19-21

Sted: Astrupvej 89, 2700 Brønshøj

Pris og tilmelding:
1. Send en sms til 51 27 87 30 og få bekræftet en plads
2. Du er tilmeldt, når du har sendt 250,- kr. til mobile pay nummer 65226 eller sat pengene ind på bankkonto 3186 0011220053

Medbring: 
Tæppe og hovedpude og vær iklædt lunt tøj – man bliver tit afkølet efterhånden som man falder til ro eller i søvn.